13.9.2010

פוליטירקל קורקט

ויהי בימי המלך החש-בראש, הוא החש-בראש המולך על מדינה קטנה עם שפם, חצי סיכה על מפת העולם.
ויעש המלך משטה (היינו משט), ויקם סערה גדולה בלב ים, וימותו שם אנשים רבים, רבים יותר ממה שהיו צריכים, אפעס גם לא צדיקי הדור, אך תדמית המלך ניזוקה. ויקם המלך ועדת חקירה לבדוק מה ראו על ככה ומה הגיע אליהם. ויסר המלך את טבעתו מעל ידו ויתנה לפוליטירקל, ויאמר המלך לפוליטירקל, הכסף נתון לך, והאו"ם לעשות בו כטוב בעיניך. רק תדאג שהכל יהיה פוליטירקל קורקט. שלא יעשו לי בעיות.
ויפקד פוליטירקל פקידים בכל המדינה הקטנה עם השפם, ויקבצו אל ועדתו כל יודעי דת ודין, וכל מומחי הצבא, המשפט והפוליטירקל, לידע מה יעשה באותו המשטה. ויפילו פור הוא הגורל לפני הבאן (קי-מון), ויקבעו להתכנס בכט' לחודש אב, הוא חודש אוגוסט. גלוי לכל העמים להיות עתידים ליום הזה.
גם ואשט"י ( = ויצ"ו וארגוני נשים טורדניים) המלכה עשתה משטה נשים. ואותו המשטה – משטה תקשורתי היה. ותאמר ואשט"י אל נערותיה, אף לא הזמין פוליטירקל לועדתו כי אם את הגברים, ואילו את הערבים והעובדים הזרים הזמין – החרשתי, כי אין הטררם שווה אפילו רבע אייטם. ותקצוף ואשט"י מאד, וחמתה בערה בה, ותשלח ספרים אל כל כלי התקשורת החשובים ואל הפחות, לאמר: איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את בני מיני, ואיככה אוכל וראיתי באובדן האלמנט השוויוני.
ויהי אחר הדברים האלה, ויאמר החש-בראש אל פוליטירקל: לך כנוס את כל הנשים הראויות לוועדתך.

ויפקד פוליטירקל פקידים בכל המדינה הקטנה עם השפם, ויקבצו אליו כל אשה יודעת ספר ומשפט, וכל אשר שטה אי פעם בים או נסעה לחופשה בטורקיה. ובהקבץ נערות רבות, ובמלאת ימי מרוקיהן (ששה כותרות בידיעות אחרונות וששה עמודים בחינמונים ובעיתוני הנשים), שלח פוליטירקל את שרביטו אל הראשונה, ויאמר לה: מה שאלתך ומה בקשתך, עד חצי המלכות ותעש. ותמאן הראשונה לבא אל המשטה של פוליטירקל, ותמאנה גם השניה והשלישית, ותמאנה גם הרביעית והחמישית, והדת ניתנה בירושלים הבירה, ו"העיר" נבוכה. ולגבי ואשט"י – היא מחכה למשטה הבא.

ומשהו קטן לראש השנה:

אמר הדתי:
בשנה הבאה אני מקבל על עצמי לקום בזמן לתפילות, ללמוד דף יומי, ליטול ידים בבוקר דבר ראשון, לא לדבר לשון הרע, להסתכל פחות בטלוויזיה, וגם באינטרנט – רק מה שצריך, להקפיד על תפילת הדרך, לקיים מצוות "ונשמרתם לנפשותיכם מאד", וגם – לכוון יותר בברכות הנהנין, לתת לילדי את החינוך הטוב ביותר שיש, להגיד איתם ק"ש על המיטה, ולהקפיד על שלום בית בכל מצב.

אמר החילוני:
בשנה הבאה אני מקבל על עצמי להגיע בזמן לעבודה, להקדיש זמן בשבתות לקריאה, להקפיד על נקיון הידים, להפסיק לרכל על השכנים, לא לעסוק בדברים אחרים בזמן העבודה, לשלם את אגרת רשות השידור, לא לגלוש באל-חוטי על חשבון השכנים, להקפיד על שינה לפני נסיעות ארוכות, לא לנסוע יותר מ-100 קמ"ש, וגם - להיות אדם ישר; לא לומר דברים שאיני מתכוון אליהם בכל לבי, להיות אדם טוב יותר לבני ביתי, להקשיב להם ולהבין את צרכיהם.

[ניסיתי לשים בטבלה זה מול זה אבל הממשק פה לא נותן לי...]

שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה

תגובה 1:

  1. נאה נאה. כאן צודק אתה כסטיריקן ולרוב צודקות הנשים בדבקותן.

    ועכשיו תסביר לנו את הכוונה שמאחורי ההשוואה המעניינת שערכת בחלקה השני של רשומתך. כי אנחנו סקרנים. תודה.

    השבמחק